Corina Belz studiowała filozofię, historię sztuki oraz medioznastwo w Kolonii, Zurychu i Berlinie. Napisała i wyreżyserowała liczne produkcje filmowe. Jest autorką między innymi takich projektów, jak LIFE AFTER MICROSOFT (2001), OTHER AMERICAN VOICES (2002, nominowanego do nagrody Grimmego oraz nagrodzonego Filmpreis des Deutschen Anwaltvereins) i THREE WISHES (2005).
W 2009 roku wyreżyserowała odcinek do 24H BERLIN, W 2013 roku do 24H JERUSALEM, a w 2016 roku do 24H BAVARIA.
Jej pierwszy film na temat twórczości Gerharda Richtera, DAS KÖLNER DOMFENSTER (2007), został nagrodzony World Media Gold Award w kategorii „dokument artystyczny”. Drugi film o twórczości Gerharda Richtera, GERHARD RICHTER PAINTIG (2011), wygrał Niemiecką Nagrodę Filmową za najlepszy film dokumentalny. Film można było zobaczyć przed dziewięć tygodni w Filmforum w Nowym Jorku, a jego dystrybucja objęła 68 amerykańskich miast. Był też pokazywany we Francji, Włoszech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Polsce i innych miastach europejskich. W 2016 roku jej kolejny film dokumentalny, 4xPARIS, PAULA MODERSOHN BECKER, pokazywany był przez pięć miesięcy w Musée d’Art Moderne w Paryżu.
W tym samym roku inny film reżyserki, PETER HANDKE – IN THE WOODS MIGHT BE LATE (Worldsales The Match Factory), zaprezentowany został w Konkusie Głównym Festiwalu Filmowego w Locarno. Efektem kolejnej współpracy z Gerhardem Richterem był abstrakcyjny film RICHTERS PATTERNS, który miał swoją premierę we wrześniu w Kölner Philharmonie. Pokazowi towarzyszył muzyczny występ Ensemble Musikfabrik kompozytora Marcusa Schmicklera.
Corinna Belz mieszka w Kolonii.