Wielokrotnie nagradzany reżyser i producent pochodzący z Londynu. W 2009 roku założył firmę produkcyjną Capture, w której reżyseruje i produkuje reklamy telewizyjne i kinowe, oraz tworzy nowatorskie kampanie interaktywne dla marek takich jak Sky, Nike, Jameson, ICA (Instytut Sztuki Współczesnej w Londynie) czy Picturehouse Cinemas.
Przed pełnometrażowym debiutem Matthew wyprodukował nagradzany krótki metraż „Hawk”, dystrybuowany w wybranych kinach Walii przed filmem „Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II”. Film był nominowany w kategorii Najlepszy Film Krótkometrażowy na I’ve Seen Films International Film Festival. Kolejny film krótkometrażowy, którego był producentem, to wielokrotnie nagradzany „Gin & Dry” sfinansowany przez Film London w ramach Borough Funds. Był prezentowany na ponad trzynastu międzynarodowych festiwalach filmowych. Picturehouse Cinemas podjęło się dystrybucji filmu w Wielkiej Brytanii. W dziesięciu kinach ponad sto razy wyświetlono go przed filmami fabularnymi „Ludzie boga” i „Amerykanin”.
„The Girl in The Dress” z Olivią Poulet i Nickiem Helmem w obsadzie, to trzeci film wyprodukowany przez Jonesa. Premiera odbyła się na Festiwalu Filmowym w Londynie w 2015 roku, film znalazł się też w oficjalnej selekcji Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Londynie 2016. Był koprodukcją Film London, Creative Skillset i Brytyjskiego Instytutu Filmowego. Jones był później producentem krótkiego metrażu „Killing Thyme” z Brianem Cox’em i Charlotte Riley. Film otrzymał nominację w kategorii Najlepszy Film Komediowy podczas Aesthetica Short Film Festival 2015. Został także uznany za najlepszą komedię i najlepszy film festiwalu Carmarthen Bay. Pokazywano go także na Foyle Film Festival, Dokument muzyczny „Koleś z Mo’Wax”, aktualnie prezentowany na festiwalach, to pierwszy film pełnometrażowy w reżyserii Jonesa.